Naučila sa nepanikáriť, keď podnikanie začne stagnovať

Začať podnikať chcela už skôr, no keď nastala situácia, ktorú neočakávala, svoje rozhodnutie posunula o pár mesiacov. Počkala kým bude situácia okolo pandémie jasnejšia, a potom sa naplno začala venovať svojej značke CIBULKA DESIGN. Spoznajte Eriku Cibulkovú mamu a podnikateľku, ktorú pandémia neodradila začať s podnikaním.

Začala ste podnikať počas pandémie. Ako to ovplyvnilo váš štart?

Môj začiatok podnikania to posunulo o pár mesiacov neskôr. Pôvodne som chcela začať podnikať už na jar, ale zrazu nastala situácia, ktorú nikto z nás nezažil. Zostala som s manželom a deťmi doma, tak som sa rozhodla počkať a posunúť začiatok na obdobie, kedy bude celá situácia okolo pandémie trošku jasnejšia.

Moje podnikanie mám rozdelené na 2 časti. Prvou oblasťou v ktorej pracujem je grafika a druhou je výroba a predaj autorských výrobkov pre bábätká CIBULKA DESIGN. Čo sa týka grafiky, tak kríza mi vzala dosť pracovných príležitostí. Mojimi zákazníkmi boli prevažne hotely a veľa spoluprác sa mi tak stoplo. Oni sami nevedeli a nevedia, dokedy budú obmedzenia a prišli o veľa rezervácií. Tak sme všetky plány zatiaľ posunuli.

Rozhodla som sa  preto viac venovať autorským výrobkom. Našťastie som urobila veľmi dobré rozhodnutie hneď na začiatku a nechala som si poradiť. Namiesto informačného webu som si dala vypracovať e-shop. Teraz keď je veľa predajní zavretých, vrátane jarmokov a trhov, tak vlastný e-shop a sociálne siete sa stali najlepšou náhradou, vďaka ktorej dokážem predstaviť výrobky širokému publiku.

,,Táto situácia mi dala možnosť viac sa sústrediť na CIBULKA DESIGN. A najmä teraz pred Vianocami vnímam väčší dopyt,“ spomína Erika Cibulková.

 

123139882_1015971388880308_6538702518176574857_o.jpg

Akú tému ste počas individuálneho poradenstva riešili s expertom?

Ako prvú oblasť poradenstva som si vybrala marketing. Keďže grafikou sa živím už 17 rokov a som v tejto oblasti doma, túto časť podnikania som nepotrebovala riešiť. Radšej som sa s odborníkom venovala rozbehnutiu autorskej značky.

,,Úžasné na týchto konzultáciách je práve to, že je vám poskytnuté poradenstvo špeciálne pre vašu firmu na mieru. Odborník počas týchto hodín sa zameriava a rieši len vaše otázky a predstavy ohľadom vašej značky,“ dodáva Erika Cibulková.

 

My sme počas tohto obdobia s expertom dospeli k názoru, že najlepšou cestou pre moju značku bude e-shop. Takže sme riešili spolu všetky kroky, vďaka čomu som si dala vypracovať funkčný e-shop presne podľa mojich predstáv. Po vyriešení týchto praktických vecí, som sa rozhodla podať žiadosť o dlhodobé poradenstvo. Dostala som expertku na štatistické analýzy na sociálnych sieťach a google. Vďaka čomu sa pomaly CIBULKA DESIGN dostáva do povedomia zákazníkov.

Aké podnikateľské skúsenosti si zatiaľ odnášate z tohto krízového obdobia ?

Toto obdobie ma naučilo sa prispôsobiť a zareagovať na danú situáciu. Nepanikáriť, keď jedna oblasť môjho podnikania zrazu stagnuje kvôli krízovému obdobiu, ale naopak, posilniť druhú časť, ktorej sa darí a ktorej priveľmi toto obdobie neubližuje.

V tejto situácii ste sa stala aj krízovou manažérkou, akú dobrú radu by ste dala podnikateľom v podobnej situácii ?

Poobzerať sa po možnostiach, ako sa dostať k zákazníkovi čo najefektívnejšie a urobiť všetko pre to, aby sme napriek tomuto ťažšiemu obdobiu pre podnikateľov zostali na trhu a prekonali prekážky s nadhľadom.


Erika Cibulkova -  Moju firmu tvoria 2 oblasti. Tou prvou je svet grafického dizajnu, kde pomáham či už začínajúcim alebo dlhoročným firmám pracovať na ich firemnej identite - vytváram logomanuály, grafické podklady ako sú napr. vizitky, katalógy, obaly. Druhou oblasťou je CIBULKA DESIGN. Pre túto moju značku autorsky navrhujem, zhotovujem a predávam formou e-shopu výrobky určené pre bábätká.

https://www.cibulkadesign.sk/