Aj kvetinárstva môžu osloviť zákazníkov online

Som predajca kvetín a mám e-shop.  Ako môžem osloviť klientov?

Kvetinárstva v online priestore sú veľmi špecifické najmä preto, lebo kvety poväčšine nekupujeme pre seba, ale pre niekoho. Na toto by mal byť zacielený aj marketing daného e-shopu s kvetmi. Inšpiráciu v marketingových aktivitách možno nájsť vo veľkých online kvetinárstvach, na druhej strane malé lokálne kvetinárstvo môže ťažiť práve zo svojej autenticity.

Základným kameňom autenticity je ukázať, že za Vašim biznisom stoja živí ľudia, nielen živé kvety. Dnes viac než kedykoľvek predtým môžu podnikatelia ukazovať svoju „ľudskú tvár“. Nástup novej éry H2H alebo Human to Human , kde je biznis komunikácia nahradená komunikáciou ľudí pandémia COVID-19 len urýchlila.

Autentická komunikácia na e-shope a jeho komunikačných kanáloch môže mať rôzne podoby:

  • v podobe fotiek z „backstage“ kam sa bežne ľudia nemajú možnosť pozrieť
  • ukážky viazania kytíc a bukiet
  • tipy a triky na starostlivosť o kvety
  • rôzne nápady na domácu kvetinovú výzdobu
  • workshopy alebo DIY návody

Autor: Analytik, konzultant a obchodník, ktorý sa už viac ako 10 rokov venuje digitálu so zameraním na biznis plány klientov. Pomáha klientom s ich riešeniami na mieru, firemnými prezentáciami, produktovými webmi, e-shopmi a propagáciou projektov.