Ste športová cestovná kancelária, posledné mesiace museli byť pre vás veľkou biznis skúškou. Pretransformovali ste váš biznis plán?
Hocinám koronakríza vzala ten krásny pocit, ktorý máme vždy keď dostaneme referenciu od klientov, dala nám však priestor na nové nápady. Zistili sme, že pokiaľ má človek vôľu, čas a podnikateľského ducha môže pretaviť svoje nápady na nový biznis model. Využili sme kolegove 7-miestne auto a začali sme prepravovať ľudí. V tom čase som sa zúčastnil školení Národného podnikateľského centra, kde som sa naučil vytvoriť webstránku.Vytvoril som jednoduchý web Transfernaletisko.sk, na ktorom ponúkame odvozy a vyzdvihnutia z letísk, prípadne na iné akcie.
Okrem toho sme ešte počas fungovania cestovnej kancelárie prišli s nápadom obdarovať našich klientov tričkami zo zájazdov. Vždy to však ostalo len pri nápade. Napokon sme sa v lete rozhodli, že vytvoríme ďalší web Futbalovedarceky.sk kde budeme okrem vlastných tematických tričiek, mikín, suvenírov ponúkať aj oficiálne produkty futbalových klubov. Do firmy sme nakúpili potrebné stroje a produkty si vyrábame sami. Oblečenie a suveníry ponúkame pod vlastnou značkou [PITČ] z anglického slova pitch, čo znamená ihrisko. Už za prvý týždeň sme zaznamenali 20 objednávok a veríme, že toto číslo bude rásť.
Aké podnikateľské skúsenosti si zatiaľ odnášate z tohto krízového obdobia ?
Doteraz sme podnikali v oblasti služieb. S príchodom pandémie sme sa museli pretransformovať do online a začaťpodnikať v pre nás nepoznanom svetee-shopov. Na Slovensku sú ich tisíce a preto nebolo ľahké nájsť dieru na trhu. Myslím, že sa nám to nakoniec podarilo. Samozrejme k e-shopu patria ďalšie dôležité veci ako výroba, logistika, skladové zásoby, marketing. Niektoré z nich sú pre nás výzvou a učíme sa ich za pochodu.
V období krízy nám pomohlo bezplatné poradenstvo od experta, s ktorým sme konzultovali biznis model, uvádza Richard Szűcs, CEO.