Generácia podnikateľov, ktorí založili firmy v deväťdesiatych rokoch, ich postupne odovzdáva svojim potomkom a aktuálne čelí výzvam, ktoré rozhodnú o budúcnosti ich firiem.
Podľa Európskej komisie rodinné firmy tvoria viac ako 60% z celkového počtu firiem v Európe. Aj napriek tomu, že sa rodinné firmy významnou časťou podieľajú na tvorbe HDP členských štátov a zamestnávajú značnú časť obyvateľstva, ich unikátnym problémom sa ešte stále nevenuje dostatočná pozornosť. Plánovanie nástupníctva, teda postupné odovzdávanie rodinnej firmy ďalšej generácii, je jednou z týchto špecifických tém.
Rozhodnúť sa, kto prevezme žezlo rodinnej firmy je komplexný a časovo náročný proces. Napriek tomu z rôznych prieskumov vyplýva, že väčšina firiem začína s nástupníckym procesom príliš neskoro. A to je jeden z hlavných dôvodov, prečo viac ako 70% rodinných firiem nezvládne prechod manažmentu firmy a transfer majetku zo zakladateľa na ďalšieho rodinného príslušníka (na 2. generáciu).
Rozhodli sme sa preto vydať publikáciu, ktorej cieľom je zdieľať skúsenosti a praktické tipy a pomôcť rodinným firmám vyhnúť sa zbytočným chybám, ktoré sa môžu podpísať pod rozpad firmy či rodiny.
Čo robiť, pre úspešné zvládnutie generačnej výmeny? Aké sú najväčšie nástrahy rodinného podnikania? Akú rolu by mal v rámci generačnej výmeny zohrávať štát? Na tieto, ale aj ďalšie otázky priniesol pohľad Ján Solík, prezident Združenia podnikateľov Slovenska v relácii Klub na RTVS 3 o rodinnom podnikaní.
Reláciu môžete sledovať tu:https://www.rtvs.sk/embed/archive/17008/353217#0
STIAHNITE SI AJ ĎALŠIE PUBLIKÁCIE
Generačná výmena v praxi:Na čo nezabudnúť pri transfere majetku
Generačná výmena v praxi:Ako úspešne odovzdať riadenie rodinnej firmy