• 6. mája 2020
  • Online komunikácia

Ako v gastro biznise osloviť zákazníkov počas pandémie

Som gastro prevádzka a začali sme robiť rozvoz jedál – ako mám osloviť klientov?

Oslovenie klientov v prípade gastro prevádzok v online priestore je aktuálne najzaujímavejšie cez sociálne siete. Štandardne najsilnejšie zastúpenie má:

  1. Facebook – zaujímavý hlavne pri cieľovej skupine 30+, okrem fanpage je tu veľký potenciál využitia facebook skupín, kde je možné svoje produkty promovať rôznymi spôsobmi
  2. Instagram – zaujímavý hlavné pri cielení na mladšie ročníky, komunikácia predovšetkým prostredníctvom fotiek, čo je pre gastro biznis veľká výhoda. Všeobecne sú gastro témy na Instagrame veľmi obľúbené a pri kvalitnom foto spracovaní je predpoklad veľkého dosahu

V rámci online priestoru to zase môžu byť napr. FB skupiny pre danú lokalitu, ktoré sú aktuálne oveľa viac naklonené promovaniu a podpore lokálnych podnikov vzhľadom k situácii na trhu. Ak si podnik dovtedy nebudoval žiadnu databázu zákazníkov, môže tak urobiť napr. formou súťaže. V prípade, že má webovú stránku, môže aplikovať funkcionalitu newslettra. V prípade FB fanpage to môžu byť rôzne fotografie spokojných klientov s donáškou jedla. Platí tu jediné pravidlo – byť tam, kde je Vaša cieľová skupina, či už offline, alebo online.

Zaujímavou cestou môžu byť aj rôzne živé interakcie, napr. formou livestreamu na FB / instagrame z kuchyne. Výborné dosahy majú aj tipy a triky v kuchyni, veď kto by nechcel vedieť nejaké tajomstvo z kuchyne svojej obľúbenej reštaurácie. Kreativite sa tu žiadne medze nekladú, treba mať len otvorenú myseľ a nebáť sa testovať rôzne formáty komunikácie.

V prípade, ak je gastro prevádzka postavená ako lokálny biznis napríklad sídlisková pizzeria, zaujímavý pre ňu môže byť aj offline marketing v podobe lokálneho billboardu.