Pojem servitizácia znamená zmenu vo vnímaní produktu, ktorý firmy ponúkajú zákazníkom nielen formou predaja, ale aj prostredníctvom služby. Firma Rolls Royce napríklad svoje letecké motory nepredáva, ale prenajíma ich, a poskytuje k nim optimalizáciu výkonu a servis na mieru. No inovácia služieb môže spočívať napríklad už v tom, že začnete viac komunikovať so zákazníkom a upozorníte pred končiacou sa záručnou dobou ho upozorníte na to, aby si skontroloval stav produktu.
Inovácia služieb prináša výhody
Firmám môže takýto prístup priniesť dodatočný príjem od existujúcich zákazníkov a veľmi často aj nových zákazníkov a prístup na nové trhy. Servitizovaná ponuka často vyústi do pevnejšieho vzťahu so zákazníkom a stabilnejšieho toku príjmov. Zákazníkom takto ponúkané produkty poskytujú pridanú hodnotu vo forme zvýšenej zákazníckej podpory, prístupu ušitého na mieru a zníženia nákladov na údržbu.
Spoločnosti zapojené do bezplatného tréningového cyklu majú možnosť získať konkurenčnú výhodu, ktorá im umožní efektívnejšiu a rýchlejšiu adaptáciu na mieniace sa trhové podmienky, zmenšujúce sa trhy a rastúcu konkurenciu ich produktom.
Ponúkame testované a overené postupy
Stratégia na inováciu služieb projektu THINGS+ je založená na rokmi overených poznatkoch, keďže veľké spoločnosti investujú do servitizačných projektov už desaťročia. Napríklad už spomenutý Rolls-Royce s ich leteckými motormi, Hilti s ich elektrickým náradím, Mercedes-Benz so svojím konceptom car2go atď. Novinkou je to, že metodológia tvoriaca základ našich školení a tréningov na inováciu služieb je teraz jednoduchšia a použiteľná aj v menšom meradle, takže môže byť prospešná aj pre mikro respektíve malé podniky.
Cieľom je umožniť malým a stredným podnikom realizovať rovnaké servitizačné opatrenia ako je tomu u veľkých spoločností so všetkými ich výhodami. Využijú pri tom vlastných zamestnancov, školenia absolvujú v krátkom období 6 mesiacov a s minimálnymi, alebo aj žiadnymi, požiadavkami na financovanie.
Na mieru šité riešenia pre vašu firmu
Malé a stredné podniky, ktoré sa zúčastnia školení a tréningov môžu očakávať spoluprácu s odborníkmi vyškolenými na implementáciu metodológie na inováciu služieb, štruktúrovaný proces s jasnou a pragmatickou orientáciou na výsledky.
Požiadavky na účastníkov
Pre účely projektu THINGS+ a vzhľadom na charakteristiku Metodológie Servisných Inovácií, je tréningový cyklus určený najmä pre slovenské spoločnosti zoberajúce sa výrobou. Splnenie požiadaviek bude posudzované prípad od prípadu komisiou na národnej úrovni a schvaľované Riadiacim výborom projektu THINGS+.
Výberová procedúra
Riadiaci výbor THINGS+ odsúhlasí konečný zoznam spoločností. Z dôvodu splnenia špecifických projektových požiadaviek, bude konečný zoznam vyvážený aj z hľadiska rovnomerného geografického rozloženia.
Vybrané spoločnosti budú kontaktované agentúrou Slovak Business Agency a budú podpisovať dohodu o spolupráci a poskytovať vyhlásenie ohľadom pomoci v rámci de-minimis schémy, predtým ako sa zapoja do pilotného programu.
Spoločnostiam zaradeným do záložného zoznamu môžu byť ponúknutá možnosť zapojiť sa do pilotnej akcie z dôvodu výpadku vybranej spoločnosti z konečného zoznamu.
Ako sa prihlásiť
Záujemcovia môžu vyplniť registračný formulár tu: http://bit.ly/THINGSplus_registrácia
Termín a časový rozvrh
Výzva bude otvorená do 31. januára 2020. Následne budeme všetkých uchádzačov, úspešných aj neúspešných, kontaktovať ohľadom výsledkov.
Projekt THINGS+ je realizovaný v rámci programu Interreg Central Europe s podporou Európskej únie prostredníctvom Európskeho fondu regionálneho rozvoja.